Σάββατο, 28 Οκτωβρίου 2017

" ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ= ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο έχει γίνει προαιρετικό,
όμως πιστεύουμε πως είναι πολύ σημαντικό.
Τους γονείς εξυπηρετεί και τα νήπια στο φυσικό τους χώρο κρατεί.
Έχει ύπνο και χαλάρωση φυσικά για να ξεκουράζονται τα παιδιά,
αλλά μη νομίζετε πως είναι μόνο αυτά.
Τα παιδιά μαθαίνουν να τρώνε όλο τους το φαΐ,
με σαλάτα και φρούτο μαζί.
Πάντα πριν το φαγητό, πλένουν χεράκια
με σαπούνι και νερό.
Με αυτονομία και μεγάλη προθυμία,
τα ταπεράκια τους τακτοποιούν και στην τσάντα τα τοποθετούν.
Τα κρεβατάκια δυο-δυο σηκώνουν, τα σκεπάσματα διπλώνουν
κάθε μέρα η ίδια δουλειά κι έτσι μπαίνουν στη σειρά.
Αυτές τις καλές πρακτικές που θα συνηθίσουν,
σ όλη τους τη ζωή θα ακολουθήσουν.







Στη μία η ώρα στο Ολοήμερο από δυο τάξεις, τα παιδιά θα συγκεντρωθούν
κι έτσι πρέπει να γνωριστούν. Με παιχνίδια γνωριμίας αρχίζουμε και την ομάδα σμίγουμε.








Στη συνέχεια έχουμε φαγητό από το σπίτι μαγειρεμένο και στο σχολείο ζεσταμένο.
Η ομάδα υπηρεσίας στρώνει τραπεζομάντηλα στα τραπεζάκια, μετά βοηθάει να μοιραστούν τα ταπεράκια.
Με χέρια πλυμένα και αφού κάνουν πρώτα προσευχή, τα παιδιά τελειώνουν όλο τους το φαΐ.




Μετά στα κρεβατάκια ξαπλώνουν τα παιδάκια. Ακούνε μουσική χαλαρωτική, που τα ζαλίζει και γλυκά τα νανουρίζει. Κάποιες φορές με παραμυθάκια χαλαρώνουν τα παιδάκια κι όποιος δε θέλει να κοιμηθεί απλά ηρεμεί, για να μπορεί ξεκούραστος, στις δραστηριότητες της υπόλοιπης ημέρας να ανταποκριθεί.
Έχουμε  υποχρεωτικά μια δραστηριότητα μετά.  Κάθε μέρα είναι διαφορετική: Εικαστικά, γυμναστική, κουκλοθέατρο, λογοτεχνία και υπολογιστή.
Παρατηρώντας τα παιδιά, καταλήξαμε τελικά πως στο Ολοήμερο τη φετινή χρονιά, με την τέχνη θα ασχοληθούμε, θα μάθουμε και θα ψυχαγωγηθούμε.
Πρώτη τέχνη η αρχιτεκτονική. Σπίτια, παλάτια ολόκληρα χωριά κατασκευάζουν  μόνα τους τα παιδιά, στου οικοδομικού υλικού τη γωνιά.





Στην τάξη και στην αυλή, παίζουν παιχνίδια ελεύθερα και οργανωμένα, κάνουν και γυμναστική.
Η άσκηση είναι σημαντική γιατί κάνει γερό κορμί, την ένταση εκτονώνει και μας απελευθερώνει.







!!!

 Παζλ επιτραπέζια και στον υπολογιστή κάνει  όποιος το επιθυμεί.



Με το κουκλοθέατρο και τη δραματοποίηση τα παιδιά απελευθερώνονται, εκφράζονται κι αλληλεπιδρούν, αλλά κυρίως χαίρονται και γελούν.


 Με μαρκαδόρους, πινέλα και μπογιές  ζωγραφίζουν με διάφορες τεχνικές .  Με ψαλίδια κοβουν χαρτιά, κάνουν χειροτεχνείες και κολάζ.











Την τέχνη της γλυπτικής με την πλαστελίνη θα ανακαλύψουν και τη λεπτή κινητικότητα τους θα εξασκήσουν.







Στο Ολοήμερο  με τη λογοτεχνία έρχονται σε επαφή τα παιδιά. Ποίηματα, ιστορίες, τραγούδια, γνωμικά, ακούνε και μαθαίνουν καθημερινά, που είναι με το θέμα μας σχετικά.  Στο youtube την "ποδηλάτισα" του Ελύτη ακούσαμε και για την ημέρα δίχως αυτοκίνητο (22 Σεπτεμβρίου) μιλήσαμε.
Μια φθινοπωρινή ιστορία κι ένα ποίημα διαβάσαμε, αίνιγμα και γνωμικό μάθαμε όλοι στο λεπτό.
Τραγούδια για το σταφύλι και το μήλο τραγουδήσαμε  χορέψαμε και δραματοποιήσαμε.







Μαζί με τα τμήματα τα πρωινά θα υλοποιήσουμε  πρόγραμμα για την "Υγιεινή διατροφή" με τίτλο:
"Τρέφομαι υγιεινά, γυμνάζομαι συχνά, μεγαλώνω σωστά".  Στο Ολοήμερο ξεκινήσαμε από την πρώτη στιγμή,  τη σωστή διατροφή. Τρώμε πάντα μεσημεριανό φαγητό, μαγειρεμένο ή ψημένο.
Η σαλάτα γίνεται με φρέσκα λαχανικά, όμως δεν την προτιμούν λίγα παιδιά. Επειδή είναι υγιεινή φτιάξαμε στο σχολείο όλοι μαζί λάχανοσαλάτα. Προσθέσαμε αλάτι λάδι και ξύδι και σε ατομικά μπολάκια την φάγαν όλη τα παιδάκια!!!! Κάθε μέρα και πιο πολλά παιδιά φέρνουν σαλάτα συνοδευτικά.
Με φρούτα Φθινοπωρινά, που φέρνουν στο σχολείο τα παιδιά, κάνουμε φρουτοσαλάτα καθημερινά.
Πάντα μετά το φαγητό τρώνε φρούτο νόστιμο και θρεπτικό.








Χορτάτοι και ξεκούραστοι πιάνουνε δουλειά στη τρίτη ημερήσια δραστηριότητα. Με τυπώματα φτιάξανε ένα τσαμπί σταφύλι , συνεργαστήκανε και γίνανε  φίλοι!  Μια χειροτεχνία  ένα μήλο με παροιμία πάνω στο φύλλο, έφταξε κάθε παιδάκι και το πήρε για δωράκι. "Μηλάκια" παίξανε στην αυλή τα παιδάκια,  Κόψανε χάτρινες καρδιές, και φαγητά από περιοδικά τις γεμίσανε, την ημέρα της ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ  (16 Οκτωβρίου) τιμήσανε.













 Στη γιορτή των ζώων (4 Οκτωβρίου) ετοιμάσνε καδράκια. Με κηρομπογιές τραβήξανε  χρωματιστές γραμμές, έτσι έβαλαν μαλλιά σε λιονταριών κεφάλια.   Υπόσχεση δώσανε σοβαρή: τα ζώα να μην κακοποιούνε, να τα φροντίιζουν και να τα αγαπούνε.






Γεμίσαμε δύο καλσόν με κομμάτια από εφημερίδες και κατασκευάσαμε μια κούκλα. Κόλλησαμε φύλλα φθινοπωρινά και φτιάξαμε τον κύριο Φθινόπωρο. Από το  "Φ" το αρχικό ψάξαμε ονόματα, κι όπως αποφασίσανε οι πολλοί, ονομάσαμε Φώτη το κουκλί, που είναι φίλος και φύλακας μαζί.








Λίγο πριν σχολάσουμε κι αφού όλα τα ταιριάξουμε, κάνουμε ανασκόπηση της ημέρας, όπως το ωρολόγιο πρόγραμμα ορίζει και κάθε παιδί το μυαλουδάκι του κουρδίζει. Θυμάται ότι είπανε από το πρωί  κι ότι του άρεσε ή το λύπησε πολύ. Μετά την προσευχή, αποχωρούμε και την επόμενη μέρα θα ξαναβρεθούμε . Να είμαστε όλοι καλά, εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά, να έχουμε μια καλή και δημιουργική χρονιά.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου