Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016

"ΉΡΘΕ Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΑΣΠΡΟΝΤΥΜΕΝΟΣ"

Ήρθε ο Δεκέμβριος  μαζί με το Χειμώνα και πολλά χιόνια. Στην τάξη αλλάξαμε το ημερολόγιο και φτιάξαμε ένα ζεστό χαλάκι αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα. Κάναμε ακροστοιχίδες, βρήκαμε σύνθετες λέξεις, ζωγραφίσαμε τι μας αρέσει και τι δε μας αρέσει στο χιόνι. Διαβάσαμε παραμύθια "Τα δώρα του Δεκέμβρη" και " Η άμυαλη χιονονιφάδα". Γίναμε χιονανθρωπάκια, και στολίσαμε την τάξη Χειμωνιάτικα. Λίγο πριν σχολάσουμε, ντυθήκαμε ζεστά και βγήκαμε στην αυλή, φτιάξαμε χιονάνθρωπο και χιονοζωάκια, παίξαμε χιονοπόλεμο και χαρήκαμε πολύ!!!!




























Το παραμύθι "Το πιο όμορφο Χριστουγεννιάτικο δέντρο" μας δίνει την αφορμή να γνωρίσουμε τα ζώα του δάσους.  Εστιάσαμε σε αυτά που ζουν στο Βέρμιο,  τα καταγράψαμε και  τα κατατάξαμε σε φυτοφάγα και σαρκοφάγα. Επίσης μάθαμε ποιά ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη και  εκφραστήκαμε εικαστικά.


























 Εκτός από το Στάθη το σκιουράκι τα παιδιά γνωρίζουν και τον "Chip and Dale" . Διασκεδάσαμε με την ταινία και κάναμε μουσικοκινητική αγωγή με το τραγούδι "Το σκιουράκι" . Παίξαμε μπόουλιγκ με καρύδια ( αγαπημένη τροφή των τρωκτικών),  κάναμε και μαθηματικά πόσα καρύδια μετακινήθηκαν κάθε φορά. Ε! σπάσαμε και μερικά, τα φάγαμε σε δυο λεπτά.













Η ομάδα ελέγχου παρατηρεί τις φακές που φυτέψαμε. Τις ποτίζει και καταγράφει την πρόοδο τους. Τα γλαστράκια τα" φορτώθηκαν" χρωματιστά σαλιγκαράκια.







Και τι δεν κάναμε με τον μύθο του Αισώπου " Ο λαγός και η χελώνα"!!!  Αίνιγμα, τις έννοιες "απέναντι" και "αντίθετα",  τραγούδια, κουκλοθέατρο και  δραματοποίηση. Γράψαμε το ποίημα " Μια χελώνα το Χειμώνα" κυκλώσαμε το γράμμα Χ,χ  και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε. Διασκευάσαμε τον μύθο, όπου νικητής είναι η φιλία.  Αποφασίσαμε όλοι μαζί, πως το σημαντικό είναι η συμμετοχή και πως η έπαρση είναι άστοχη.














Διδαχτήκαμε  πολλά από το παραμύθι "Εγώ ο πιο δυνατός" . Βρήκαμε  πληροφορίες για τον λύκο, παίξαμε "Περπατώ- περπατώ μες το δάσος", μιμιθήκαμε το ουρλιαχτό του, μάθαμε παροιμίες που τον αφορούν και γράψαμε ένα αίνιγμα για αυτόν.  Μιλήσαμε για ισορροπία και για τον αριθμό τρία.









Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και ακούμε το αγαπημένο τραγούδι των παιδιών "Ρούντολφ το ελαφάκι". Γίναμε Ρούντολφ, χορέψαμε, χαρήκαμε. Κάναμε όμως και τον ιστό με όσα γνωρίζουμε για το ελάφι και διαβάσαμε το παραμύθι ΄Μπάμπυ".








Το τραγούδι από τη Λιλιπούπολη του Μ. Χατζηδάκι  "Αρκούδα καφέ" είναι η αφετηρία να γνωρίσουμε αυτό το συμπαθητικό ζώο. Τα παιδιά φέρνουν πολλά παραμύθια με ζώα καθε μέρα. Ανάμεσα σ΄αυτά είναι δύο σχεδόν ίδια, " Η χρυσομαλλούσα και τα τρία αρκουδάκια" και " Η ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΥΣΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΡΚΟΥΔΕΣ". Έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να τα συγκρίνουμε. Τα γράμματα στον τίτλο ( πεζά στο ένα και κεφαλαία στο άλλο),  την εικονογράφιση και το τέλος  που είναι διαφορετικά. Στην υπόθεση που είναι σχεδόν ίδια, βρήκαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές και ψηφίσαμε ποιο μας άρεσε περισσότερο. Επειδή είχε και πολλές αναφορές σε μαθηματικές έννοιες κάναμε και επαναληπτικά μαθηματικά. Η Άλκηστη έφερε τον Γουίνι και ο Αλέξανδρος ένα βιβλίο για την καφέ αρκούδα και για την οργάνωση "ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ". Βρήκαμε αναφορές στον Η/Υ και παροιμίες.  Κατά σύμπτωση την ίδια μέρα έφτασε στο σχολείο ένα email από τον "ΑΡΚΤΟΥΡΟ". Είναι το γράμμα από ένα ανάπηρο αρκουδάκι που χρειάζεται βοήθεια. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν αμέσως και αρχίσαμε να συγκεντρώνουμε χρήματα.  Τέλος κάναμε το ιστόγραμμα με όσα μάθαμε για την αρκούδα, όμως κάποιες πληροφορίες θα τις επεξεργαστούμε σε άλλη ενότητα (κακοποιημένα ζώα). 















Δεν τελειώσαμε όμως οριστικά, γιατί με το μέλι που η αρκούδα αγαπά θα κάνουμε μελομακάρονα για τα Χριστούγεννα. Η  Πρόσκληση για τη γιορτή θα είναι με αρκουδίτσα κι αυτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου