Δευτέρα, 8 Μαΐου 2017

"ΕΝΤΟΜΑ ΚΑΙ ΠΟΥΛΙΑ ΣΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΕΥΩΔΙΑΣΤΑ"

Επιστρέψαμε από τις διακοπές του Πάσχα και τα παιδιά διηγούνται τις εμπειρίες τους για όλο αυτό το διάστημα. Μια αναφορά του Γιάννη , στη χελιδονοφωλιά του σπιτιού τους, μας δίνει την αφορμή να μιλήσουμε για τα πουλιά. Καταγράψαμε τα πουλιά που γνωρίσουν, τι ξέρουν για αυτά και τα χωρίσαμε σε ενδημικά και αποδημητικά. Βγήκαμε στη γειτονιά και φωτογραφίσαμε χελιδονοφωλιές. Κάναμε με χαρτόνι και άχυρα μια δική μας και φέραμε τα χελιδόνια στην τάξη μας. Μάθαμε το ποίημα του Γ. Μαρίνου "Η χελιδονοφωλιά" και το ζωγραφίσαμε. Κάναμε και μαθηματικά -πρόσθεση με τα χελιδόνια στα σύρματα. Η Άννα-Μαρία, η Ελισάβετ και η Σοφία έφεραν μια καρδερίνα ένα κοτσύφι και ένα καναρίνι,  μέσα στα κλουβιά τους. Τα παιδιά προβληματίστηκαν για αυτό. Άλλα  είπαν πως πρέπει να ζούνε ελεύθερα και κάποια πως είναι προστατευμένα στο κλουβί. Σεβαστές όλες οι απόψεις



























Για να υποδεχτούμε το Μάη, ετοιμάσαμε χάρτινο στεφάνι, με λουλούδια, πουλιά και μια πεταλούδα, που τα λουλούδια αγαπά και ρουφάει το νέκταρ από αυτά. 'Ετσι ξεκινήσαμε την ενότητα για τα έντομα. Τα καταγράψαμε, τα διακρίναμε σε ωφέλιμα και βλαβερά- ενοχλητικά και τα μετρήσαμε. Τα βλαβερά ήταν περισσότερα χμ. Βγήκαμε στην αυλή εντοπίσαμε κάποια (πασχαλίτσα, αράχνη, μυρμήγκια, μέλισσες και μύγες).  Τα φωτογραφίσαμε και τα παιδιά έπιασαν άφοβα αρκετά. Με μεγεθυτικό φακό. παρατήρησαν τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους. Βρήκαμε και ένα-δυο, στα λουλούδια που έφεραν τα παιδιά στο Σχολειό και κάναμε στεφάνι Μαγιάτικο.























Βρήκαμε πληροφορίες για τα έντομα συνολικά, αλλά και για το καθένα ξεχωριστά, σε βιβλία και στον Η/Υ. Κάναμε ομαδικά και ατομικά τον κύκλο της ζωής της πεταλούδας.  Φτιάξαμε κολάζ τη μεταμόρφωση της κάμπιας, μακέτα με πλαστελίνη, μάθαμε τραγούδια , διαβάσαμε παραμύθια.


































Είδαμε ιστό αράχνης στο κιόσκι της αυλής μας και τον απεικονίσαμε στο χαρτί. Διαβάσαμε από τη Ελληνική μυθολογία τη διαμάχη της  υφάντρας -Αράχνης με τη θεά Αθηνά.






Το παραμύθι "Οι χαμένες βούλες του Πάρη" μας δίνει την αφορμή να κάνουμε αριθμητική. Μετρήσαμε βούλες παντού, προσθέσαμε και αφαιρέσαμε και μάθαμε τους αριθμούς 11 και 12.





Διασκεδάσαμε και διδαχτήκαμε με το μύθο του Αισώπου "Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας" και στο  Δημοτικά το παρουσιάσαμε στα πλαίσια της Ομαλής μετάβασης.  Βάλαμε σημάδια- κώνους στην αυλή και τα παιδιά περπάτησαν την ίδια διαδρομή, που κάνουν τα μυρμήγκια όταν ψάχνουν για τροφή και βρίσκουν το δρόμο για τη  φωλιά τους όσο μακριά κι αν φτάσουν.  Τα παιδιά εκτέλεσαν ρυθμικά και μελωδικά πρότυπα παίζοντας με μιμήσεις ήχων. Παίξαμε τα παιχνίδια  "Πετάει- πετάει το..."  και "Έχω δυο πουλάκια". Με το γράμμα  "  Μ, μ " γράψαμε ποίημα με ήρωες ένα μυρμήγκι, μια μέλισσα και μια μύγα το Μάη που γιορτάζει η μαμά. Κυκλώσαμε το γράμμα και ζωγραφίσαμε το ποίημα.
















Τ'έλος μιλήσαμε για τη μέλισσα. Τα παιδιά εμπλούτισαν το λεξιλόγιο τους με νέες λέξεις, όπως κυψέλη, κηρήθρα, κηφήνας. Ο  κύριος Παναγιώτης που είναι μελισσοκόμος, ήρθε στο Σχολείο μας. μας μίλησε για την ασχολία του και μας παρουσίασε τα εργαλεία του μια κυψέλη και κηρήθρες. Τα παιδιά τη γεύτηκαν κι έγλειψαν τα δάχτυλα τους από τη νοστιμιά. Μάθαμε ο αίνιγμα "Μικρή -μικρή νοικοκυρά μεγάλη πίτα κάνει" , Φτιάξαμε σταυρόλεξο, αριθμητική. Παίξαμε στο διάλειμμα  "Περνάει -περνάει η μέλισσα" και τελειώσαμε την ενότητα αυτή  με μέλισσες  χωνάκια, για να βάλουμε  γλυκά σαν μέλι καραμελάκια.










































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου