Δευτέρα, 14 Μαΐου 2018

"ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΚΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ"

Στο Ολοήμερο τμήμα δημιουργήσαμε καταστάσεις προβληματισμού. Μιλώντας για τα λίπη και τα γλυκά ρωτήθηκαν τα παιδια: α)  Γιατί είναι στην κορυφή της διατροφικής πυραμίδας; β)Μήπως είναι βλαβερά; γ)Τι παθαίνουμε όταν τα τρώμε συχνά; δ)Αν ήταν κοπέλες η καλή και η κακή διατροφή, πως θα εμοιαζαν, ποιο όνομα θα τις ταίριαζε και γιατί;  Από έναν καταιγισμό ιδεών, καταλήξαμε να ονομάσουμε Κάλη την καλή διατροφή και Κάκια την κακή διατροφή. Η Κάλη είναι λεπτή, έχει μαλλιά φουντωτά και δόντια γερά, επειδή κάνει γυμναστική καθημερινά και τρέφεται υγιεινά.
Η Κάκια είναι παχιά, έχει αδύνατα μαλλιά και δόντια σάπια, επειδή τρέφεται ανθυγιεινά, δεν κάνει γυμναστική και κάθεται όλη μέρα στον Υπολογιστή. Σε χαρτί του μέτρου κάναμε τις κοπέλες με διάφορα υλικά και στις τσάντες τους κόλλησαν τα παιδιά, τα προϊόντα που ταιριάζουν στη διατροφή που κάνουν.











 Μια ακόμα κατάσταση προβληματισμού προέκυψε, όταν τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση : Σε ποιους χώρους μπορούμε να φάμε φαγητό εκτός από το σπίτι; Που είναι το φαγητό υγιεινό και που ανθυγιεινό; Τα παιδιά κατέθεσαν τις εμπειρίες τους. Καταγράψαμε τους χώρους εστίασης. Μάθαμε  ξένες λέξεις ( ρεστοράν, γκαρσόν, παπγιόν, μενού, φαστ φουντ) τις μεταφράσαμε στα Ελληνικά και αποφασίσαμε να στήσουμε ένα θεατρικό παιχνίδι  με εστιατόριο και ταβέρνα.
Πρώτα βρήκαμε όνομα για τα μαγαζιά:  ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ " Η ΩΡΑΙΑ ΝΑΟΥΣΑ" και ΤΑΒΕΡΝΑ "Ο ΜΠΑΜΠΗΣ".  Κόψαμε εικόνες με φαγητά από περιοδικά . Τα παιδιά έκαναν  υποθέσεις. Σε ποιο μαγαζί μπορούμε να τα  βρούμε: Μετά κάναμε τιμοκατάλογο για την ταβέρνα και  δύο μενού για το εστιατόριο. Μοιράστηκαν ρόλοι, που άλλαξαν πολλές φορές. ( Αφεντικό, σερβιτόρος, μάγειρας και πελάτες). Οι πελάτες έδωσαν παραγγελία, ο σερβιτόρος την έγραψε, ο μάγειρας  ετοίμασε  τα πιάτα και ο σερβιτόρος  τα σέρβιρε. Οι πελάτες τσούγκρισαν τα ποτήρια με το κόκκινο  Ναουσαίκο κρασί (βύσσινο χυμό) και τσίπουρο (νερό). Έφαγαν καλά και πλήρωσαν για το λογαριασμό πολλά λεφτά. Με το παιχνίδι αυτό, τα παιδιά έμαθαν πολλά; Τα ανθυγιεινά φαγητά δεν τα τρώμε συχνά, γιατί αν και  είναι νόστιμα είναι βλαβερά.. Εκφράστηκαν  προφορικά και γραπτά, μέτρησαν,  και κυρίως διασκέδασαν!!!!

























Ο  αγαπημένος χώρος εστίασης των παιδιών παμψηφεί είναι η ΠΙΤΣΑΡΙΑ!!!  Στην πιτσαρία της τάξης μας, με μια χάρτινη πίτσα μάθαμε την πράξη της αφαίρεσης! Την πίτσα σε τέσσερα κομμάτια χωρίσαμε  και το μείον γνωρίσαμε. Κάθε παιδί βγάζει τα κομμάτια που θέλει να φάει και μετράει αυτά που μένουν. Έτσι απλά βρίσκει το υπόλοιπο! Μπορεί να έμεινε άδεια η κοιλά, όμως χόρτασαν με γνώση και παιχνίδι τα παιδιά!









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου