Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

"ΣΧΗΜΑΤΟΖΩΑΚΙΑ"

1 Οκτωβρίου γιορτάζουν ο παππούς και η γιαγιά κι εμείς τους κάνουμε δώρο στρόγγυλα γυαλιά. Λέμε τα ονόματά τους κι ότι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους. Γνωρίζουμε τα σχήματα ξεκινώντας από τον κύκλο. Τα παιδιά βρίσκουν αντικείμενα μέσα στην τάξη και κατονομάζουν το σχήμα τους. Κάνουμε ομαδοποιήσεις με βάση το σχήμα, το χρώμα και το μέγεθος.









4 Οκτωβρίου :Παγκόσμια ημέρα των ζώων κι επίσημα ξεκινάμε στο Νηπιαγωγείο μας το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης "Τα ζώα μαθαίνω .......να αγαπώ".
Η αρκουδίτσα η καρδουλίτσα κρατάει ένα μήνυμα  Το ανοίγουμε και μαντεύουμε τι μπορεί να γράφει. Σίγουρα γράφει κάτι για τα ζώα, επειδή υπάρχουν εικόνες με ζωάκια και κάτι λόγια  Ανιχνεύουμε τις προυπάρχουσες γνώσεις για αυτά. Στη συνέχεια διαβάζουμε τη διακήρυξη των δικαιωμάτων των ζώων και μαθαίνουμε το ποίημα του Ι. Πολέμη "Αγαπώ τα ζώα". Τα παιδιά μιλάνε για το αγαπημένο τους ζωάκι και ζωγραφίζουν σε μια χάρτινη καρδιά το ζωάκι της καρδιάς τους.Το κάνουμε μενταγιόν και το παίρνουν ενθύμιο μαζί τους.  Στη συνέχεια χωρίζονται σε ομάδες τυχαία, ανάλογα με το ζώο που τραβάνε από το σακουλάκι. Κάθε ομάδα μιλάει, μιμείται και κινείται ανάλογα με το ζωάκι που έχει, Οι ομάδες κάνουν σχηματοζωάκια και τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια.  Κάνουμε πίνακα διπλής εισόδου και σταυρώνουμε τα ζώα που προτιμούμε. Τους περισσότερους σταυρούς παίρνει η γάτα και για αυτό κάνουμε ατομική εργασία μια γάτα με ουρά και φαντασία. Μαθαίνουμε ένα αίνιγμα και λέμε πολλά αγαπημένα τραγούδια με πρωταγωνιστές τα ζώα. (Η γιαγιά μας η καλή, όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι κ.α ).






























Τα παιδιά αναλαμβάνουν να φέρουν φωτογραφίες τους με ζώα, βιβλία και περιοδικά που εικονίζουν ζώα και που θα μας φανούν χρήσιμα σ΄αυτό το ταξίδι γνώσεων και εξερευνήσεων που θα κάνουμε φέτος.  Τα βάζουμε στη βιβλιοθήκη και φτιάχνουμε ομαδική εργασία με φωτογραφίες ζώων. Τα παιδιά μαντεύουν τι θέλουν να πουν τα ζώα, καταγράφουμε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους. Διαβάζουμε το παραμύθι "Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε" και το ζωγραφίζουμε.
















Γνωριζόμαστε πλέον καλύτερα, έτσι μιλάμε για χαρακτηριστικά που έχουν οι νέοι μας φίλοι και που μας αρέσουν. Τα γράφουμε σε πολύχρωμα μπαλόνια. Ξαναθυμόμαστε τους κανόνες.
Βάζουμε σε κύκλο το αρχικό γράμμα του ονόματός  μας και βρίσκουμε ζώα που που το όνομά τους ξεκινά από το ίδιο γράμμα. Αυτό μας άρεσε πολύ και αποφασίζουμε να βρούμε ζωάκια για όλα τα γράμματα της αλφαβήτας από το "Α" έως το "Ω". Μετράμε, αντιστοιχούμε και φτιάχνουμε στην παρεούλα το δεντράκι του ονόματός μας.














Δεύτερο μήνυμα από την αρκουδίτσα. Αυτή τη φορά ένα ποίημα παιχνιδιάρικο κι αστείο " Το σκουληκάκι στο μηλαράκι". Μαθαίνουμε το ποίημα το ζωγραφίζουμε  και το παίζουμε. Διασκεδάζουμε πολύ, ιδίως όταν σερνόμαστε στο πάτωμα σαν σκουληκάκια.








Μια πιατέλα μήλα ζουμερά υπάρχει στη γωνιά της παρατήρησης. Τα παιδιά τα περιεργάζονται  και βρίσκουν ένα φαγωμένο από σκουλήκι. Βρίσκουμε στο Η/Υ  πληροφορίες για τα σκουλήκια και αρχίζουμε να τα συμπαθούμε.  Γράφουμε  τα γράμματα του ονόματός μας σε κύκλους, τα βάζουμε στη σωστή σειρά και φτιάχνουμε μια όμορφη κάμπια, τέλος μετράμε πόσα γράμματα έχει το όνομά μας και γράφουμε τον αριθμό.Διακοσμούμε με αυτές την τάξη μας. Μιλάμε για ολόκληρο και μισό καθαρίζουμε τα μήλα, διαπιστώνουμε ότι έχουν σπόρια, κάποιος προτείνει να τα φυτέψουμε κι αυτό κάνουμε, θα περιμένουμε να δούμε αν φυτρώσουν. Και φυσικά τα τρώμε όλα.











Σε ένα σχηματοσκουληκάκι παίξαμε  κάνοντας αντιστοιχίσεις σχημάτων, ρίχνοντας το ζάρι και στο χαρτί κάναμε τη διαδοχή.




Πειραματιζόμαστε με το τραγούδι "Το μήλο του Νεύτωνα"Βρίσκουμε πληροφορίες στο Η/Υ  για το επιστήμονα και τον νόμο της βαρύτητας. Κάνουμε ασκήσεις χωροχρονικές (πάνω -κάτω, πολλά- λίγα, ελαφρύ βαρύ). Κόβουμε και κολλάμε και μια κάρτα -μήλο με σκουλήκι παίρνουμε για το σπίτι.







Τραγουδάμε τη "ΡΗΝΟΥΛΑ",  χορεύουμε το "ΜΉΛΟ ΜΟΥ ΚΌΚΚΙΝΟ" και παίζουμε "ΤΟ ΦΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΗΛΟ"



Στη μυθολογία διαβάζουμε τον άθλο του Ηρακλή στον κήπο των Εσπερίδων  που παίρνει τα  χρυσά μήλα από τον δράκο που τα φύλαγε. Κι ανοίγουμε μια νέα ενότητα που θα συναντήσουμε πολλές φορές όλη τη χρονιά "Τα ζώα στα παραμύθια και τους μύθους". Όμως τα παιδιά γνωρίζουν πολλά από την Ελληνική μυθολογία και ο Δήμος αυθόρμητα μας λέει ότι ξέρει κι έναν μύθο για  "το μήλο της Έριδος"  και τον Τρωικό πόλεμο και ο Αλέξανδρος λέει με τη σειρά του για το μήλο που έδωσε η Εύα στον Αδάμ όταν ήταν στον Παράδεισο. Τότε η Αθηνά μας λέει πως το παραμύθι της Χιονάτης μιλάει για ένα δηλητηριασμένο μήλο. Βρίσκουμε λοιπόν τα βιβλία βλέπουμε εικόνες, διαβάζουμε τις ιστορίες και χωρισμένοι σε ομάδες τις ζωγραφίζουμε.








Μελετούμε τις κάρτελες, βρίσκουμε τη  χρονολογική λογική σειρά και φτιάχνουμε μια ιστορία.







14  Οκτωβρίου ξεκινήσαμε για την πρώτη μας βόλτα στους δρόμους της πόλης μας, με προορισμό τη Δημοτική βιβλιοθήκη. Στο δρόμο είδαμε πολλά αδέσποτα σκυλιά, μερικά μας ακολούθησαν και τα φωτογραφίσαμε.














Στη βιβλιοθήκη μας υποδέχτηκε εγκάρδια η κυρία Αναστασία, όπως κάθε φορά. Μας ξενάγησε στους χώρους της όμορφης βιβλιοθήκης μας και μας διάβασε το παραμύθι " Το βατραχάκι που ήθελε να είναι νούφαρο " της  Ε. Μαρμαρίδου. Μετά διαλέξαμε βιβλία με ζώα που θα μας βοηθήσουν να τα γνωρίσουμε και τα δανειστήκαμε για το στο σχολείο. 











Στο ισόγειο του κτιρίου ξεκουραστήκαμε και φάγαμε το δεκατιανό μας.




Αναχωρήσαμε για το Πάρκο της Νάουσας. Εκεί ψάξαμε για πάπιες και χήνες στις λίμνες. θυμόμασταν ότι είχε κύκνους και παγόνια. Όμως τι κρίμα! Ούτε ψάρια ούτε κανένα ζωάκι δε βρήκαμε .Ο φύλακας μας πληροφόρησε ότι τα είχαν φάει τα σκυλιά. Τ α άσχημα αυτά νέα μας λύπησαν και μας προβλημάτισαν. Καθίσαμε να το συζητήσουμε και μετά ακούσαμε τους ήχους τις φύσης και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε σκιουράκια και πουλιά στις φυλλωσιές των δέντρων.

















Στην επιστροφή ανταμώσαμε έναν σκύλο με το αφεντικό του που είχαν βγει περίπατο, Μας φάνηκε 
 πιο χαρούμενο.


 Όλες αυτές τις πληροφορίες και τις εικόνες θα επεξεργαστούμε στη συνέχεια. 

Πίσω στο σχολείο στο τέλος της μέρας διαλέγουμε βιβλία και αρχίζει η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης.                                                                                        


    
Θα τα πούμε σύντομα    ξανά και μέχρι τότε να περνάμε όλοι καλά.                                    










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου