Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2016

"Η ΦΑΡΜΑ"


Η εκπαιδευτική εκδρομή και η επαφή με τα ζώα, πραγματικά ενέπνευσε το μυαλουδάκι των παιδιών. Έτσι για μέρες ασχολούμαστε με τα ζώα που γνωρίσαμε και την ωφέλεια που έχει ο άνθρωπος από την επαφή μ΄αυτά.." Αρμέγουμε " την αγελάδα, και μαζεύουμε το γάλα στην καρδάρα και φτιάχνουμε κρέμα θρεπτική. Μιλάμε για μείγμα και πήξη, κατά τη διαδικασία της παρασκευής της κρέμας. Το δεκατιανό της Τρίτης είναι με γαλακτοκομικά προϊόντα (γιαούρτι, γάλα, βούτυρο) μέλι και μαρμελάδα, τοστάκι και γεμίζουμε βιταμίνες το στομαχάκι.



























Τα κουτιά, τα κεσεδάκια και άλλες συσκευασίες από γαλακτοκομικά προϊόντα , αποφασίζουμε να τα τοποθετήσουμε στο μπακάλικο μας. Χωριζόμαστε σε ομάδες. Κάθε ομάδα ταξινομεί διαφορετικά προϊόντα με βάση το μέγεθος και τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για την αξία τους. Γράφουν ταμπέλες και τιμές, τις κολλάνε στα ράφια και αντιστοιχούν τα προϊόντα.









Κόβουμε από φυλλάδια διάφορα προϊόντα, που παίρνουμε από τα ζώα και φτιάχνουμε ομαδικό κολάζ.










Επισκεπτόμαστε και το μπακάλικο του κυρίου Σιμήνου στη γειτονιάς μας και βλέπουμε τα προϊόντα που υπάρχουν στα ψυγεία και προέρχονται από τα ζώα.






Ζωγραφίζουμε "1" ζώο που συμπαθούμε και ξεκινάμε την αρίθμηση.




Κάνουμε το πρώτο σταυρόλεξο που δε δυσκόλεψε καθόλου τα παιδιά. Πολύ εύκολα μαθαίνουν το αίνιγμα και το ποίημα για το αρνί και αποφασίζουμε να φτιάξουμε δικά μας αινίγματα και ποιήματα με τα ζώα που γνωρίζουμε, και θα  τα παρουσιάζουμε το ένα τμήμα στο άλλο, όλη τη χρονιά. Γράψαμε το πρώτο μας ποίημα για  το γράμμα "Φ,φ" με αφορμή την  επίσκεψη μας στη Φάρμα μια μέρα Φθινοπωρινή  κι ένα αίνιγμα για την αγελάδα το άλλο τμήμα.













Η συζήτηση για τα ζώα που είδαμε συνεχίζεται. Φτιάχνουμε φράχτη με διάφορα υλικά και βάζουμε μέσα τα ζώα του αγροκτήματος.  Πλαστικοποιούμε εικόνες ζώων,   αντιστοιχούμε με το όνομα τους και  κάποια κάνουμε παζλ. Παίζουμε και το παιχνίδι "τα αλογάκια".














.


Παίξαμε το παιχνίδι "Μάντεψε ποιο ζώο έχω στο κεφάλι" ! Τα παιδιά περιγράφουν το ζωάκι που έχει ο απέναντι τους στο κεφάλι και ο άλλος προσπαθεί να βρει ποιο είναι αυτό.





Ο ιστός με πληροφορίες για την κότα και τον κόκορα μας δημιουργεί το ερώτημα: " η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα"; Η παρεούλα μετά από συζήτηση κατέληξε σε απόφαση: η κότα κάνει το αυγό. Μια ιστορία γεννιέται και βρίσκουμε τη χρονολογική σειρά στις εικόνες.







Τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα τα σκυλιά. Γνωρίζουν πολλά για τα σκυλιά και μας δίνουν πολλές πληροφορίες για αυτά. Μάλιστα η Χαρά μας μίλησε για τα σκυλιά "διασώστες " και μας εντυπωσίασε!!!!! Βλέπουμε στον Η/Υ διάφορες ράτσες σκύλων και βρίσκουμε σύνθετες λέξεις (λυκόσκυλο, τσομπανόσκυλο, μαντρόσκυλο). Δουλεύουμε το μικρό-μεσαίο-μεγάλο.  Διαβάζουμε το "Ξουτ"  ένα υπέροχο βιβλίο των Φ. Τσάμπρα-Ζ. Σκαλίδη  που μας βάζει σε σκέψεις.







Μια βαλσαμωμένη πάπια που υπάρχει στο σχολείο είναι η αφορμή για συζήτηση για τη διαδικασία της ταρίχευσης. Βρήκαμε πληροφορίες στον Η/Υ.  Γνωρίσαμε αυτό το πτηνό και κάναμε το ιστόγραμμα . Μάθαμε το γλωσσοδέτη "Μια πάπια, μα ποια πάπια, μια πάπια με παπιά" και γελάσαμε πολύ. Χορέψαμε "τα παπάκια στο νερό". Παρακολουθήσαμε και σινεμά στον υπολογιστή, αστεία βιντεάκια με παπάκια και την ιστορία του "Ασχημόπαπου". Η ιστορία αυτή είναι η αφετηρία για δράσεις σχετικά με τη διαφορετικότητα και το σχολικό εκφοβισμό.  Ο αριθμός 2 έγινε μαγικά, πάπια και πολλά παπιά με δύο ποδαράκια σουβλερά.






















Τέλος φτιάξαμε μια φάρμα με ζώα πολλά, ενθύμιο από αυτή τη δουλειά.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου