Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2018

"Τα προϊόντα του τόπου μου προτιμώ και τα προβάλω όσο μπορώ"

Το φετινό πρόγραμμα μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, έχει θέμα " Τα προϊόντα του τόπου μου προτιμώ και τα προβάλω όσο μπορώ".Ας πάρουμε όμως τα γεγονότα από την αρχή! Επισκεφτήκαμε και τα δύο τμήματα της Α΄Δημοτικού. Μας έδειξαν τα βιβλία τους και τα τετράδιά τους και μας παρουσίασαν τον τρόπο που δουλεύουν στο μάθημα της γλώσσας. Επίσης μας τραγούδησαν ένα υπέροχο τραγούδι σε στίχους του Ρίτσου.

                                                                                   











                                                                             




                                                                             





Εμείς πάλι τους μιλήσαμε για το Πρόγραμμα Διατροφής που μας απασχολεί όλη τη χρονιά και ζητήσαμε να μας βοηθήσουν να δημιουργήσουμε μια αφίσα που να διαφημίζει τα προϊόντα του τόπου μας. Μαζί με τα πρωτάκια  καταγράψαμε τα προϊόντα που ευδοκιμούν στην περιοχή μας και κάναμε μια αφίσα για το ξινόμαυρο κρασί της Νάουσας  και άλλη μια για τα μήλα της τα ονομαστά.Σκεφτήκαμε πολύ ,μηνύματα γράψαμε  στη στγμή, στα προϊόντα του τόπου μας να κάνουμε προβολή.

                                                                                        




                                                                               
                                                                              
 Περάσαμε πολύ ωραία, συνεργαστήκαμε αρμονικά γι' αυτό πήγαμε ξανά....Αυτή τη φορά ασχοληθήκαμε με μύθους του Αισώπου.... Η κυρία της Α' Δημοτικού μας διάβασε την ιστορία του " Τζίτζικα και του Μέρμηγκα". Προβληματιστήκαμε,προσπαθήσαμε να μπούμε στην θέση των ηρώων,και να αποκτήσουμε ενσυναίσθηση. Εμείς  από τη μεριά μας με παντομίμα τους παρουσιάσαμε την  έκφραση " Όσα δεν φτάνει η αλεπού ...τα κάνει κρεμαστάρια"και τους δυσκολέψαμε, αλλά με λίγη βοήθεια την βρήκαν. Με χορό και τραγούδι ολοκληρώθηκε και αυτή η επίσκεψη.

                                                                                       




               
                                                                             










Και ήρθε η ώρα να συναντηθούμε με τα πρωτάκια και με άλλα μεγαλύτερα παιδιά  στην της Γυμναστικής. Παίξαμε παιχνίδια παραδοσιακά και περάσαμε καλά

                                                                         



                                                                                  

 

Στο Ολοήμερο τμήμα κάναμε δύο αφίσες. Μία για  κεράσια τραγανά και άλλη μια, για  ροδάκινα  ζουμερά. Τα παιδιά βρήκαν μόνα τους το μήνυμα για κάθε αφίσα και το έγραψαν όπως μπορούσαν.







Κάναμε κολάζ,, σε χαρτί του μέτρου, τα τρία βασικά οπωροφόρα δέντρα της περιοχής μας (κερασιά, μηλιά, ροδακινιά). Μας άρεσε το αποτέλεσμα πολύ και θα το βάλουμε σκηνικό, στην αποχαιρετιστήρια γιορτή!






Καταγράψαμε και τις τροφές, που παίρνουμε από το δάσος του Βερμίου. Τα παιδιά έκαναν καταπληκτικά, τρόφιμα του δάσους γλυπτά!






Κάθε μέρα φέρνουν στο Σχολείο τα παιδιά, φρούτα της εποχής διαλεχτά. Μ΄αυτά κάνουμε φρουτοσαλάτα γευστική και μοσχομυριστή!



Μίλησαν τα παιδιά, για τα Καλοκαιρινά φρούτα, που στον τόπο μας ευδικιμούν. Ποια αγαπούν και γιατί τα προτιμούν. Όλα τα παιδιά έχουν κτήματα  και κήπους, της οικογένειας τους ή συγγενικά και μιλήσαν για τις εμπειρίες τους, απ΄αυτά. Με πινέλα και μπογιές, ζωγραφίσαν έναν ακόμα πίνακα "νεκρή φύση"  με φρούτα Καλοκαιρινά, αυτή τη φορά.




Βρήκαμε κι άλλα φρούτα Καλοκαιρινά, που ευδοκιμούν όμως σε μέρη μακρινά. Τροπικά, εξωτικά, τα καταγράψαμε κι αυτά.  ΄Είδαμε σε ημερορολόγιο της WWF το χάρτη χιλιομετρικών αποστάσεων. Διαβάσαμε την ιστορία της μπανάνας και προβληματιστήκαμε:  είναι υγιεινό να κάνουν τα φρούτα αυτά, τέτοιο ταξίδι μακρινό; Στο χάρτη το διεθνή, εντοπίσαμε την Αφρική και τη Λατινική Αμερική . Ένα χάρτινο καραβάκι, έκανε την πιθανή διαδρομή, φορτωμένο φρούτα τροπικά, από πλαστελίνη φτιαγμένα φυσικά.
Από φυλλάδια του Σουπερ Μαρκετ, κόψαμε φρούτα τροπικά,τα κολλήσαμε σε δέντρα ψηλά και κάναμε μια αφίσα με μηνύματα σοφά.
Στη συνέχεια τα παιδιά, ψήφισαν τα αγαπημένα τους φρούτα. Μετρησαν τους σταυρούς και λογικά νίκησε η μπανάνα. Όλοι την έχουνε γευτεί και είναι από τα τροπικά φρούτα η πιο γνωστή.











 Μάθαμε πως οι πεταλούδες συντελούν, ώστε τα φυτά να γονιμοποιηθούν. Να "δέσουν" οι καρποί, κάθε χρόνο τέτοια εποχή. Τα χεράκια έγιναν φτερά, σε πεταλούδες χρωματιστά.








 Προφορικά αρχικά και γραπτά μετά. κάναμε συνεργατικά το αλφαβητάρι των τροφών
Με όλα αυτά και άλλα πολλά που κάναμε όλη τη χρονιά είναι πανέτοιμα για το Δημοτικό Σχολείο τα παιδιά




.

1 σχόλιο:

  1. Καλημέρα κυρίες/κύριοι,
    Πρέπει να χρηματοδοτήσετε ένα σημαντικό πρόγραμμα, ή ψάχνετε τη χρηματοδότηση για να χτίσετε ή να αγοράσετε το σπίτι σας; Μην κάνεις άλλες ερωτήσεις. Σας προσφέρουμε τα δάνεια ακίνητων περιουσιών, τα δάνεια αυτοκινήτων και τα προσωπικά δάνεια για να σας βοηθήσουμε να πραγματοποιήσετε τα όνειρά σας.

    E-Mail: v.zacharias87@gmail.com

    Σας ευχαριστούμε για την επιλογή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή